Reflektion: Barn är nötter

Tror det var Fredrik Lindström som en gång berättade om hur han i skolan fick frågan om han var PK och hur det betydde typ att man var antingen inte på klädd eller så var man en privatknullare

När jag gick på mellanstadiet så var ett populärt "skämt" att fråga "Är du med i KKK?"(bara det är en rätt sjuk fråga i sig) men jag skulle vilja bena ut själva frågan för att komma fram till slutsatsen, att barn är nötter.

När man fick den frågan så fick man valet att svara antingen ja eller nej och om man sa NEJ så fick man tillbaka:
- "Va? är du inte med i Karlstads Kalas Klubb"
Det är klart att man ville vara med där, det låter ju hur kul som helst, tänk att vara med i en kalasklubb, åka in till stan och sitta och äta tårta hela tiden ha roliga hattar och blåsa i såna där roliga grejer som man blåser i.
Jag vet att jag frågade mamma om jag inte kunde få vara med i Kalasklubben och vägrade tror att den inte fanns.
Nu vet jag ju att den inte finns, och faktum är att det känns lite ledsamt, men man borde kanske starta en sån klubb, bara sitta och dricka saft åch äta bullar hur kul som helst.

Om man däremot svarade JA så var man tydligen med i Karlstads Knull Klubb och det ville man tydligen inte vara hade nån bestämt, vem vet jag inte, varför skulle man inte vilja vara med där? låter ju rätt soft, men då på mellanstadiet var det alltså det värsta man kunde va medlem i, och visst jag tycker inte att man bör ha sex när man går i mellanstadiet, men det hade ju varit rätt schysst om medlemskapet var några år längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0